click please :)

doa untuk ibu :)

Friday, January 27, 2012

assalamualaikum

kau memberikanku hidup
kau memberikanku kasih sayang
tulusnya cintamu, putihnya kasihmu
takkan pernah terbalaskan

hangat dalam dakapanmu
memberikan aku kedamaian
eratnya pelukmu, nikmatnya belaimu
takkan pernah terlupakan

oh ibu terima kasih
untuk kasih sayang yang tak pernah usai
tulus cintamu takkan mampu
untuk terbalaskan
oh ibu semoga tuhan
memberikan kedamaian dalam hidupmu
putih kasihmu kan abadi
dalam hidupku

ooohh putih kasihmu kan abadi
dalam hidupku ~ ungu 

ye saya angah yang nakal
angah yang degil dan suka memberontak
angah yang suka melawan kata dan ambil mudah dalam kehidupan
angah yang sering kali terkena sindrom anak kedua
angah yang ntah pape dan suka buat emak pening..

tapi ketahuilah mak
angah yang kengkonon kental ni
menangis rindukan masakan mak nya bila jauh dari rumah 
sumpah horor mak buleh gelak besar bila tau saya nanges terseak-esak 
sebab nasi goreng mak

angah yang poyo ganas ni
selalu menangis panggilkan emak bila sakit 
sampai mak kata rimas lah jangan nak mengada sangat angah
awak dah besar :)

dan angah yang selalu menyakat dan mengutuk mak ni
sangat berharap satu hari nanti dia jugak persis emaknya
bila sudah berumah tangga dan beranak pinak 
perghhh mak saya hebat ok.. 
handle 8 orang anak yang semuanya spesis masuk air
dan terlalu jujur sampai nak menitik air mata bila masuk part kondem mengondem

eh banyak lah angah nak mak tahu ikotkan..
yang paling penting..
angah arap angah dapat buat mak senyum setiap masa

hohohohoh cara tulis macam mak saya baca je entry ni kan kan kan :)
tak kisah lah asyik inteprem ayah je kan
so kali ni saya interprem mak plak..
sayang mak kuasa infiniti :)

pssstt : semua mak, ibu, mama, mummy or whatever korang panggil
osem kan.. :) tu specialnya emak :)

17 comments:

Diari Si Froggie said...

angah memang degil kan? mak pun penat tgk angah nie. hehe.. Hope mak kamu dipanjangkan umur, diberi kesihatan yang baik dan dimurahkan rezeki :)

sayangi lah mak anda sementara dia masih ada <3

Aien Not Alien said...

hai...saya angah jugak...hihi..


mana2 angah memang degilnya lain macam sikit...


sayang mak sangat2...mana2 mak memang osemmm!!

Admin said...

sy pun angah jugak hehehe

syg mak sy sgt2

TS said...

sy la bkn angah ni..hikhik
moga mak awak dipanjangkan umo & dimurahkan rezki..

THE AUTHOR said...

Siapa dalam dunia ni tak sayang mak..
Syurga di tapak kaki ibu...
Bagus entri ni....

Unknown said...

tetap syg mak kita.....
cyg sampai biler 2.....

Saddila said...

dila pun angah kak .
tapi kenapa dila nangis baca ni .
gua tak kental la rupanya :(
tapi part yang adik beradik semua masuk air tu , tergelak gua. haha mcm adik beradik gua :)) haha

naiemah_ramli said...

emm..sy syg mak sy juga.. T__T

afzalsukasuki said...

tau takpe sgt nakal ini budak :)

pet said...

syg mak saya jugak :)

Unknown said...

ck mmg dgil pn..meh nk babap ckit..hihi

syahirooAhmad said...

YUp! bukan saja ibu, ayah pun Ohsem....

so hargailah mereka semasa mereka masih ade ni.. nnti dah tak der, teringat2.. uwaaa

Lea Isnawi said...

kim salam kat mak ye :)

Kasih Salina said...

bagus..tak lupa ibu bapa.. salam perkenalan dari http://www.kasihsalina.com/

jom follow kita lak ye.

Sweet Pea said...

wuuu sama.....kite pun angah juga n nakal...:D

Ungu Violet said...

e'eh ramainye angah..

sya pun angah jugak..

tetiba rindu pulak kat emak...huhu

Mukhlisah said...

rindu kat mak tetbe..ct xdpt balik rumah sem ni..=="mama!abahhh!..isk3

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS